Przyjazne rachunki za prąd i gaz od npower

By | 4 września 2013

Czytelność i przejrzystość podania informacji na rachunkach za gaz i prąd bywa nie lada wyzwaniem. Okresy rozliczeniowe, rodzaje taryf, prognozy, czas trwania umowy, stawki… do tego Klient, który często szuka szybkiej odpowiedzi na pytania

Czy mój sposób rozliczeń jest optymalny?
Czy zużywam więcej niż w zeszłym roku?,
Jak mogę zaoszczędzić…
…I skąd, do diaska, taka kwota?

Często kończy się to telefonami na infolinię oraz e-mailami z prośbą o wyjaśnienie. Menadżer call center otrzymuje w prezencie okresowy wzrost ruchu telefonicznego, trudności z utrzymaniem budżetu w ryzach i zapewnieniem właściwej obsady… Skraca to niepotrzebnie czas jego poobiedniej drzemki i podnosi ciśnienie w zasięgu 100 metrów od jego kącika zadumy.

carousel-image-001 (3)Należąca do RWE firma energetyczna npower postanowiła zwiększyć jakość i skuteczność przekazu swojej korespondencji rozliczeniowej z Klientami. W tym celu zapytano o opinię samych zainteresowanych oczywiście. Rozmowy z ponad 400 z nich pomogły firmie na przygotowanie nowej formy i treści przekazu na rachunkach, z uwzględnieniem specyfiki samych odbiorców, którą podzielono na dwie podstawowe grupy – „skimmers” czyli ci z nich, którzy korespondencję czytają pobieżnie, skupiając się głównie na tym, ile i do kiedy muszę zapłacić oraz „checkers” oczekujący więcej danych i informacji związanych ze zużyciem gazu i prądu.

Zadbano o czytelny, kolorystyczny, podział na sekcje tematyczne, odpowiednie rozmieszczenie informacji (dla skimmers’ów na górze po prawej stronie) oraz umieszczenie dodatkowych analiz, takich jak porównanie zużycia z zeszłym rokiem, porad dotyczących możliwych oszczędności. Wszystko to przygotowane z dbałością o użycie prostego, potocznego języka.

Przykłady możecie obejrzeć poniżej, a więcej szczegółów na stronach npower.com oraz www.npowermediamediacentre.com

New ROB DF Bill - Page_1

New ROB DF Bill - Page_2

New ROB DF Bill - Page_3

Podziel się z innymi...

Dodaj komentarz